Het geheim van succesvolle Facebook advertentie

Goede Facebook advertentie voor meer conversie

Veel bedrijven adverteren op Facebook met een dienst of een product. Vaak heeft de Facebook advertentie minder effect dan bedrijven hadden gedacht en gehoopt. Hoe kan dit? Een veel gemaakte fout bij Facebook advertenties is dat bedrijven een advertentie plaatsten zonder enige voorbereiding. Potentiële klanten kopen niet zomaar van een vreemde partij een dienst of product. Potentiële klanten willen weten wie het bedrijf is voordat ze iets kopen.

Bedrijven starten vaak met een Facebook advertentie omdat ‘’iedereen’’ het doet en ze hebben gehoord dat het werkt. Maar wat moeten bedrijven doen om een doelstelling te behalen die gekoppeld is aan een Facebook advertentie. Om dit te kunnen realiseren moeten bedrijven 5 fases doorlopen voordat een advertentie daadwerkelijk op Facebook geplaatst kan worden.Facebook advertentie | MKB Webpartner

Fase 1: Stel een marketing doel
Wat is het doel? Wat wil je bereiken? Welke omzet wil je halen? Welke dienst of product wil je verkopen? Dit zijn vragen die helder moeten zijn. Het is belangrijk dat je 1 product of dienst kiest waarmee je jouw marketing doelstelling kan halen, door middel van een Facebook advertentie.

Fase 2: inzicht krijgen in je potentiële klant
Wie wilt jouw product of dienst kopen? Dit zijn potentiële klanten. Om op de behoefte van de potentiële klanten in te spelen moet je een duidelijk beeld hebben van deze groep. Wat zijn de behoeften? Welke grote of kleine problemen hebben potentiële klanten? Wat willen ze graag wel zien en wat niet. Welke product of dienst kan voor een oplossing zorgen voor een probleem van een potentiële klant. Dit zijn vragen die je moet beantwoorden om een goed beeld te krijgen van potentiële klanten.

Fase 3: Fases in het aankoopproces
Inzicht krijgen in welke fase van het aankoopproces jouw doelgroep zich bevindt is de volgende stap. Er zijn drie verschillende fases in het aankoopproces.
– Know: Mensen laten weten wie je bent
– Like: Mensen vinden je aardig en waarderen jouw product of dienst
– Trust: Mensen hebben er vertrouwen in jouw dienst of product en zien jou als de expert

Facebook mogelijkheden | MKB Webapartner

Kijk welke stappen je nog moet nemen om de potentiële klant in de laatste fase van het aankoopproces te krijgen.

Fase 4: De volgende stap in het aankoopproces
Hoe zorg je ervoor dat de potentiële klant van de fase know naar de volgende fase Like gaat en uiteindelijk tot een aankoop komt? Belangrijk is dat je niet te grote stappen niet. Wil niet gelijk een product verkopen terwijl je doelgroep nog niet weet wie je bent. Probeer de aankoop voor jouw doelgroep laagdrempelig te maken door bijvoorbeeld een gratis sample te geven of een try out pakket.

Fase 5: Hoe ondersteunt Facebook bij het behalen van je doel
In fase 5 ga je pas starten met adverteren op Facebook. Je hebt inzicht wie jouw doelgroep is, wat ze willen en je hebt ze al kennis laten maken met jouw product. Het is nu alleen nog maar een kwestie om jouw Facebook advertentie in te vullen die dieper op jouw doelgroep ingaat.

Wilt u meer weten over adverteren op Facebook? Neem dan contact met ons op.