SEA ontwikkelingen en opkomende trends in 2017

De SEA ontwikkelingen in 2017

Om als bedrijf online goed vindbaar te zijn, kan er op verschillende platformen worden ingezet om hoog in de Google ranglijsten te komen. Een van die manieren om dit te doen is door middel van SEA of ook wel AdWords genoemd. In de afgelopen tijd heeft Google een aantal dingen aangepast op gebied van AdWords. Daarnaast zijn er ook een aantal trends ontwikkeld in de afgelopen tijd met de Adwords campagnes. In deze blog worden deze trends beschreven

1 Meer ruimte voor de advertentie met ETA

ETA of ook wel Expanded Tekst Ads genoemd, heeft ervoor gezorgd dat je advertentie meer ruimte krijgt. Door deze extra ruimte kan je de tekst van de advertentie vergroten en interessanter maken. Voorheen mocht de advertentietitel maar 25 tekens zijn en dit is verhoogd naar 30 tekens. Daarnaast zijn de beschrijvingsregels die voorheen bestond uit 2 regels samengevoegd naar 1 regel. Echter heb je door deze verandering wel 80 extra tekens gekregen.

2 Geen advertenties meer naast de zoekresultaten

Voorheen werden de AdWords advertenties recht naast de organische zoekresultaten van Google weergegeven. Echter is het sinds een tijdje veranderd. Alle AdWords adertenties worden nu boven of onder aan de organische zoekresultaten weergeven. Voorheen werden er 3 advertenties boven aan weergeven, dit is sinds de verandering gestegen naar 4.SEA ontwikkelingen in 2017 | MKB Webpartner

3 Advertentie-extensies

Naast de eerder genoemde veranderingen zijn er ook aanpassingen aangebracht aan de advertentie-extensies. Er zijn verschillende indelingen bijgekomen waaruit je kan kiezen voor een advertentie. Afhankelijk van het doel van de campagne en product of dienst die u wilt verkopen, kan je kiezen uit verschillende extensies. Door deze variatie is er een diversiteit aan keuzes voor indelingen die jouw advertentie aantrekkelijker maken.

4 Mobiel is hoofdzaak

Uit diverse onderzoeken blijkt dat mensen steeds vaker mobiele apparaten gebruiken om verschillende zoekopdrachten uit te voeren. Door deze stijging is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de advertentie ook goed zichtbaar/vindbaar is via een mobiele desktop. Tijdens het opstellen van de advertentie moet er rekening worden gehouden dat de tekst op mobiel kleiner wordt weergegeven.

5 Zoeken met voice search

In de afgelopen tijd is er een stijging te zien van het aantal zoekopdrachten met voice search. Uit onderzoek blijkt dat 20 procent van de zoekopdrachten in Google wordt uitgevoerd door voice search. Een verschil ten op zichtte van het invoeren van de zoekopdracht is dat bij voice search volledige zinnen worden ingevoerd in plaats van korte zinnen. Op dit moment heeft Google nog geen aanpassingen gedaan voor search advertising.

Wil je graag advies bij het opstellen van een Google AdWords campagne? Neem dan contact met ons op of volg ons op Facebook voor handige tips.