Tips voor contentmarketing voor voice search

De kracht van voice search

In onze vorige blog is aangegeven dat steeds meer mensen zoekopdrachten uitvoeren door het gebruiken van voice search. Mensen gebruiken steeds minder de zoekbalk van Google en andere zoekmachines en spreken steeds vaker door middel van bijvoorbeeld Sire hun zoekopdracht in. Door deze verandering moeten bedrijven de strategie voor content marketing ook aanpassen. In Deze Blog geven wij een aantal tips.

Contentmarketing is een belangrijke factor die ervoor kan zorgen voor een betere online vindbaarheid voor bedrijven. Wanneer een bedrijf actief is op een markt met veel concurrentie is het plaatsen van geschikte content van groot belang. Waar voorheen de zoektermen uit enkele woorden bestond is dit in de afgelopen tijd veranderd. Steeds langere zoekopdrachten worden ingevuld in zoekmachines of worden ingesproken. Uit onderzoeken blijkt ook dat het aantal gesproken zoekopdrachten in de afgelopen periode al met 20 procent is gestegen. Men verwacht dat dit in 2020 al met 50 procent is gestegen.

Als eerste tip geven wij dat een bedrijf niet alleen op shorttail zoekopdrachten moet richten maar ook op longtail zoekopdrachten. Door in te zetten op zowel korte als lange zoekopdrachten wordt er op een grote doelgroep gericht en is de kans groot dat de doelgroep waarop jouw bedrijf zich richt bereikt wordt. Door deze verandering ligt de zoekvolume op de langere zoektermen wat lager ten opzichte van de korte zoekopdrachten. Echter is de verwachting dat dit in de toekomst gaat veranderen. Door de komst van voice search zullen steeds meer mensen langere zoektermen inspreken wat kan gaan leiden tot een hogere zoekvolume op longtail zoektermen.voice search | MKB Webpartner

Als tweede tip geven wij om goede content te schrijven over de vragen die worden gesteld. Als er content wordt geschreven over een bepaald onderwerp waar veel vragen over zijn komt men sneller op jouw website terecht of bij jouw bedrijf wat kan leiden tot meer klanten. Wanneer het gaat om het beantwoorden van vragen is het van belang dat het inhoudelijke sterke antwoorden zijn.

Bent je opzoek naar hulp bij het schrijven van de juiste content voor jouw bedrijf? Neem dan contact met MKB Webpartner op of volg ons op Facebook. Wij helpen jou graag verder.